Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/OWvwNV6EiAo?t=82

Tillbehörstillverkaren Mobapad har på sin Facebook-sida publicerat lite information om kommande Switch 2 och kontrolldon till den.

<Uppladdad bildlänk>

Här framkommer att trots att nya Joy-consen ska använda magneter (som det ryktats om tidigare) så kommer den vara kompatibel med nuvarande Joy-cons också - utöver Pro-controllern! Detta genom bluetooth alltså. Så de kommer antagligen inte gå att fästa på konsolen men användas i handen. Tänker att det blir som att spela med Wii-motes på Wii U.

De nya spelkorten kommer vara något större och inte kompatibel på OG Switch, men nuvarande spel kommer kunna stoppas in i Switch 2 och spelas. Detta gäller även spel en köpt digitalt och alltså kan ladda ned och spela på nya konsolen.

Den nya skärmen (som ryktas bli 8") ökar i upplösning till 1080p!

Kan denna informationen verkligen tas på allvar - eller är det mest "sådant vi vill höra"? Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/5HOERIEPW88

Kan denna informationen verkligen tas på allvar - eller är det mest "sådant vi vill höra"? Vad tror ni?

Även om jag kan tycka han har en poäng - vilka är egentligen dessa tillbehörstillverkare och hur har de all denna insiderinformation om de tycks så nystartade? Å andra sidan: den 100%-iga Nintendo-läckaren Pyoro har hört liknande information viskas om inom sina kretsar och tycks bekräfta allt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Även om jag kan tycka han har en poäng - vilka är egentligen dessa tillbehörstillverkare och hur har de all denna insiderinformation om de tycks så nystartade? Å andra sidan: den 100%-iga Nintendo-läckaren Pyoro har hört liknande information viskas om inom sina kretsar och tycks bekräfta allt.

https://youtu.be/nq86sinTT9A

Mer på ämnet! Vi är nog nära att veta mer - mycket mer - om Switch 2!

Medlem

Vet inte vad era videor innehåller. En del youtubers tänker jag aldrig titta på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vet inte vad era videor innehåller. En del youtubers tänker jag aldrig titta på.

Ok tack för den väldigt intressanta och relevanta informationen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok tack för den väldigt intressanta och relevanta informationen

Min poäng var att det kan vara bra om du summerar vad videon handlar om.
Jag vill inte att vissa youtubers skall dyka upp i mitt youtubeflöde.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Min poäng var att det kan vara bra om du summerar vad videon handlar om.
Jag vill inte att vissa youtubers skall dyka upp i mitt youtubeflöde.

Tips: Kopiera länken och öppna i inkognito.


signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Medlem
Skrivet av lonian:

Min poäng var att det kan vara bra om du summerar vad videon handlar om.
Jag vill inte att vissa youtubers skall dyka upp i mitt youtubeflöde.

Ok, kunde väl bara ha skrivit det då? Sen har jag ju skrivit någonting om varje video jag länkat, en liten sammanfattning om vad som tas upp och ofta någon frågeställning som jag kan hoppas kan ge en vettig diskussion här i tråden. Men jag orkar inte skriva någon uppsats för att någon kanske riskerar sabba sitt Youtube-flöde som jag inte kunde bry mig mindre om.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/ufC9RPF8CK8

Har inte hunnit kolla på hela podcasten själv, men kanske finns någon ny information däri?

En bra video om lite av de tekniska specifikationerna som framkom i podcasten ovan.

Medlem

Intressant information om patch utav T239-chippet som förväntas sitta i Switch 2! Kanske är de inte helt färdiga i sin optimering av det, eller kanske detta var något av det sista de velat slipa till innan massproduceringen kan börja? Var för ca en månad sedan.

Kan uppskjutet av Switch 2 till 2025 varit ett knep för att komma åt läckare, och egentligen är allt enligt plan att släppas i år? Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ok, kunde väl bara ha skrivit det då? Sen har jag ju skrivit någonting om varje video jag länkat, en liten sammanfattning om vad som tas upp och ofta någon frågeställning som jag kan hoppas kan ge en vettig diskussion här i tråden. Men jag orkar inte skriva någon uppsats för att någon kanske riskerar sabba sitt Youtube-flöde som jag inte kunde bry mig mindre om.

Oftast så gör du det, men nu står det ju "Kan denna informationen verkligen tas på allvar eller vad tror ni" Länk till video.
Om denna tråd öppnas långt senare och videon är borttagen går det ändå inte att fatta vad för ämne som tas upp.

Skrivet av Sloback:

Tips: Kopiera länken och öppna i inkognito.

Nej, Jag tål inte fanskapet på videon.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Oftast så gör du det, men nu står det ju "Kan denna informationen verkligen tas på allvar eller vad tror ni" Länk till video.
Om denna tråd öppnas långt senare och videon är borttagen går det ändå inte att fatta vad för ämne som tas upp.

Nej, Jag tål inte fanskapet på videon.

Som du kanske ser så har jag citerat mig själv, och det finns en anledning till det då videon ifrågasätter just de uppgifterna. Är det verkligen så otydligt? Jag kanske får skriva "informationen jag citerat ifrågasätts - vad tror ni?" eller något istället. Sorry. Trodde verkligen det var uppenbart vad jag åsyftade. Med eller utan videon.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Som du kanske ser så har jag citerat mig själv, och det finns en anledning till det då videon ifrågasätter just de uppgifterna. Är det verkligen så otydligt? Jag kanske får skriva "informationen jag citerat ifrågasätts - vad tror ni?" eller något istället. Sorry. Trodde verkligen det var uppenbart vad jag åsyftade. Med eller utan videon.

Oroa dig inte, du gör ett dunder-jobb i denna tråd. Keep it up 👊😀


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Oroa dig inte, du gör ett dunder-jobb i denna tråd. Keep it up 👊😀

Haha, tack! Jag gör mitt bästa för att sammanfatta nya rykten och uppgifter och inspirera till samtal kring dem. Förhoppningsvis tycker de flesta som besöker tråden att jag gör ett okej "jobb" i alla fall. Går väl inte att göra alla nöjda antar jag.

Medlem

Är Pyoro ute och teasar om nytt Nintendo Championship - eller rentutav hype för Switch 2?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/afPVseQrLlM

Intressant information om patch utav T239-chippet som förväntas sitta i Switch 2! Kanske är de inte helt färdiga i sin optimering av det, eller kanske detta var något av det sista de velat slipa till innan massproduceringen kan börja? Var för ca en månad sedan.

https://youtu.be/cxTn5Jk93-s

Kan uppskjutet av Switch 2 till 2025 varit ett knep för att komma åt läckare, och egentligen är allt enligt plan att släppas i år? Vad tror ni?

Verkligen inte, Nintendo är ett publikt aktiebolag och att rycka mattan under fötterna på sina aktieägare med fulknep är inget dom sysslar med för att komma åt lite läckor, Nintendo är ett gammalt och seriöst företag. Aktien har sjunkit nästan 20% och tappat över 100 miljarder SEK i värde sen rykten om försening till 2025.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Verkligen inte, Nintendo är ett publikt aktiebolag och att rycka mattan under fötterna på sina aktieägare med fulknep är inget dom sysslar med för att komma åt lite läckor, Nintendo är ett gammalt och seriöst företag. Aktien har sjunkit nästan 20% och tappat över 100 miljarder SEK i värde sen rykten om försening till 2025.

Nä det har du nog rätt i! På tisdag lär vi bli något klokare på situationen (förhoppningsvis) om de inte är för vaga för att aktien ska vända nämnvärt...

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/oWl30h7kgDY?si=6baWjLceWivifHeb

Är Pyoro ute och teasar om nytt Nintendo Championship - eller rentutav hype för Switch 2?

Vidare spelulation om "läckan". Någonting imorgon den tredje kanske?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nä det har du nog rätt i! På tisdag lär vi bli något klokare på situationen (förhoppningsvis) om de inte är för vaga för att aktien ska vända nämnvärt...

Ja, återstår att se. Att Nintendo tappat mycket på aktiemarknaden kan faktiskt vara en anledning för Nintendo att känna att dom måste annonsera ut Switch 2 före Investor meeting. Skulle inte förvåna mig alls om det blir revealad i dagarna för att lugna aktieägare. Kanske ingen mega reveal, men säger att den existerar så man kan prata om framtida förväntningar lite och ta bort dålig spekulation.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Ja, återstår att se. Att Nintendo tappat mycket på aktiemarknaden kan faktiskt vara en anledning för Nintendo att känna att dom måste annonsera ut Switch 2 före Investor meeting. Skulle inte förvåna mig alls om det blir revealad i dagarna för att lugna aktieägare. Kanske ingen mega reveal, men säger att den existerar så man kan prata om framtida förväntningar lite och ta bort dålig spekulation.

Ja, min teori är att de har tänkt utannonsera (eller snarare erkänna dess existens och ge den åtminstone ett kodnamn) på investerarmötet och att informationen som läckte i förra veckan skulle ha postats efter det - men någon blev för ivrig eller hade inte koll på att mötet inte varit än och postade för tidigt. Därför fick de ta tillbaka posten och lägga ut lite frågor istället. Och nu kanske de vill visa att de har kontroll över situationen och har vi tur vaknar vi upp till en tweet (ett kryss?) imorgon med det utannonserandet/erkännandet som de sedan kan luta sig tillbaka mot under mötet och försäkra alla om att de är right on track och allt går som smort. Men frågan är om det räcker om Mars 2025 kvarstår och helt plötsligt känns 2024 evighetslångt för investerare som hade hoppats på en mer spännande sommar och senhöst som leder upp till det nya… 

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/oWl30h7kgDY?si=6baWjLceWivifHeb

Är Pyoro ute och teasar om nytt Nintendo Championship - eller rentutav hype för Switch 2?

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/rvkXfitLpwM

Vidare spelulation om "läckan". Någonting imorgon den tredje kanske?

Verkar som det handlar om ett nytt Switch-spel och inte Switch 2-relaterat tyvärr...

Skriv svar